קטגוריות
טיפים ומאמרים

כמה כסף (באמת) שווה לנו לקוח מרוצה אחד?

נגן וידאו

כמה (באמת) שווה לנו לקוח מרוצה אחד?

חשבתם פעם כמה באמת שווה לעסק שלנו ולנו לקוח מרוצה?

אז בואו נגדיר רגע למה הכוונה בלקוח מרוצה :

מדובר בלקוח שמבסוט עלינו ועל השירות שלנו כ"כ שהוא מתמיד בפעילות לאורך זמן. בנוסף מבחינתו המחיר שאנחנו מבקשים עבור השירות הוא סביר לחלוטין. ובנוסף הוא כ"כ מרוצה מאיתנו עד שהוא ממליץ בכל עת לחברים ומעגלי חברה קרובים שלו – להגיע להתאמן אצלנו.

בואו נקח דוגמא מספרית: 

כמה שווה לי לקוח מרוצה שמתאמן 3 שנים?

נניח ולקוח משלם לנו עבור השירות 300 ש"ח לחודש.

ואותו הלקוח מתאמן אצלי 3 שנים, כלומר הוא 

משאיר אצלנו בעסק 3,600 ש"ח בשנה שהם

10,800 ש"ח על פני 3 שנות פעילות.

 

הרבה כסף נכון?

אבל רגע, זה עוד לא הסוף :

נניח ואחרי 6 חודשי אימון כ"כ מרוצה ממני שהוא ממליץ לחבר שלו להרשם.

ואותו החבר משלם לי מעכשיו גם הוא 300 ש"ח לחודש.

כלומר עד סוף 3 השנים הראשונות משלם לי החבר 9,300 ש"ח נוספים.

 

עוברת שנה מאז ההמלצה הראשונה של הלקוח המקורי והוא מרוצה ממני כ"כ עד

שהוא ממליץ לחבר נוסף שלו להצטרף,

מה שמוסיף לנו הכנסה נוספת של 5700 ש"ח עד תום 3 השנים הראשונות.

 

וכעבור שנה נוספת הלקוח המקורי והמבסוט שלנו מפרגן לנו בחבר נוסף שמכניס לנו בחצי שנת המנוי שלו 1800 ש"ח נוספים.

 

אתם קולטים?

לקוח אחד הכניס לנו בצורה ישירה 27,600 ש"ח

בלי שום הוצאה שיווקית על פייסבוק / אינסטגרם

או אפילו אתר אינטרנט!

 

רק מכך שספקנו לו שירות שגרם לו להרגיש WOW!

 

עכשיו תחשבו על זה שיתכן והחברים עליהם המליץ

ונרשמו אלינו לשירות – יהפכו גם הם ללקוחות

אוהדים, כאלו שממליצים פעם בשנה על חבר 

אחד בלבד שנרשם גם הוא?

 

אני בטוח שהבנתם את המכפלות ואת כמויות הכסף

הפוטנציאלי שנוכל להרוויח.

 

עכשיו אני רוצה שתפנימו את המספר הזה שוב :

בכל פעם שאנחנו לוקחים את הזמן עד שאנחנו

חוזרים לליד שביקש פרטים – ויתרנו פוטנציאלית

על 27,600 ש"ח.

 

בכל פעם שלא נעים לנו להתקשר שוב ללקוח שאמר

שהוא רוצה לחשוב על זה – ויתרנו פוטנציאלית על

27,600 ש"ח.

 

בכל פעם שאנחנו מוותרים על לקוח קצת קשה או

מאתגר, שצריך קצת יותר תשומת לב – 

ויתרנו פוטנציאלית על 27,600 ש"ח.

 

בואו נפקח את העיניים ונבין שההצלחה

העסקית שלנו תלויה בכמות הלקוחות האוהדים

שנצבור לאורך הפעילות שלנו. 

 

וזה תלוי אך ורק בנו ובגישה שלנו 🙂

קטגוריות
טיפים ומאמרים

יש דבר כזה יותר מידי פרסום?

נגן וידאו

יש דבר כזה לפרסם יותר מידי בתחום הכושר והספורט?

בזמן האחרון שואלים אותי מאמנים ובעלי עסקים בתחום שלנו : "תגיד, זה לא קצת מוגזם לפרסם כל הזמן?".

אז בואו נתחיל עם השורה התחתונה : "אין דבר כזה יותר מידי פרסום!"

תשאלו את קוקה קולה, דנונה או בנק הפועלים.

בשלושת המקרים מדובר במותגי על ברמה המקומית, כאשר אין כמעט הפסקת פרסומות בטלויזיה או יום שעובר – בו כל אחד מאיתנו נחשף לפרסום כלשהו מצידם.

 

אז מה הם יודעים שאנחנו לא?

שפרסום הוא לא משהו שעושים כשיש אפשרות, פרסום הוא משהו שעושים כל הזמן.

אף לקוח לא אומר לעצמו :

 

"וואי… קוקה קולה האלה הגזימו עם הפרסום שלהם, זה כבר יותר מידי – אני עובר לשתות מים במקום".

 

וכך בדיוק לגבינו ולגבי השירות הבריא, החיובי ומשנה ההחיים שאנחנו מציעים!

 

אף אחד לא ימנע מעצמו להרשם אלינו בגלל שפרסמנו "יותר מידי" לטעמו. ובמקביל מי שלא מכיר אותנו בוודאות לא ירשם אלינו אם לא נפרסם, כל הזמן, בצורה עקבית!

אז ברור שאין לנו תקציב לפרסם בנפח ובמדיות שמפרסמים מותגי העל.

 

אנחנו צרכים לפרסם בהתמדה ובלי הפסקה – כלפי קהל הלקוחות הרלוונטי עבורינו.

 

(רמז: זה לא כל תושבי מדינת ישראל).

קטגוריות
טיפים ומאמרים

אפשרויות התעסוקה בתחום הכושר והספורט לשנת 2021

נגן וידאו

אפשרויות התעסוקה בתחום הכושר והספורט לשנת 2021

שנת 2020 המאתגרת הסתיימה לה והביאה לנו את שנת 2021 מלאת האפשרויות וההזדמנויות!

במאמר הבא נערוך סקירה של האפשרויות שלנו לעבודה, פרנסה וקריירה בתחום הבריאות, הכושר והספורט.

אפשרות הכנסה ראשונה – עבודה כשכיר.

עבודה כשכיר בתחום הכושר והספורט מכתיבה לנו לרוב לעבוד אצל מעסיק אחד ובתמורה לשעת העבודה שלנו לקבל תשלום + תנאים סוציאליים. מדריכי חדר כושר לדוגמא, עובדים לרוב כשכירים במועדון כושר או קאנטרי קלאב ספציפי. מצד אחד יש לנו כאן בטחון תעסוקתי מסויים, כמות משמרות ידועה ונתונה ותנאים סוציאליים כולל ימי חופשה, מחלה, דמי הבראה, הפרשות לפנסיה, ביטוח לאומי וכו'. אך מן הצד השני אפשרויות הקידום והעליה בשכר מוגבלים.

אפשרות הכנסה שניה – עבודה כפרילנס.

פרילנס (או בעברית: קבלן משנה) עובד לרוב אצל מספר מעסיקים להם הוא נותן שירות. נפוץ לראות פרילנסרים בקרב צוות ההדרכה בסטודיו, אימוני קבוצות ושיעורי ספינינג. מאחר והפרילנס עובד במספר מקומות מספר שעות מצומצם בכל מקום, השכר השעתי שלו גבוה יותר אך עם זאת הוא נדרש לשלם על עצמו את ההוצאות הסוציאליות שלו. מצד אחד יש לפרילנס פיזור של הסיכון מאחר והוא עובד במספר מקומות, אך מן הצד השני הוא נדרש להגיע פיזית למספר מקומות, לרוב לא מקבל נסיעות – ותמיד לא מקבל תנאים סוציאליים.

אפשרות הכנסה שלישית – עסק של אדם אחד.

בניגוד ל 2 האפשרויות הקודמות, בהן הענקנו שירות ללקוחות של מישהו אחר, כאן אנחנו כבר הופכים להיות עצמאיים. כאשר אנחנו בוחרים באפשרות הזו אנחנו נדרשים לגייס בעצמנו את הלקוחות והם אלו שבעצם משלמים לנו את התגמול. עסק של אדם אחד מפזר את הסיכון שלו על פני מספר גדול יותר של לקוחות בהשוואה לשכיר ולפרלינס ויש לו גם מידה גבוהה יותר של בעלות על הזמן שלו – הוא זה שבוחר מתי והיכן לעבוד. מן הצד השני יש לו צורך לעסוק בתחומים בהם השכיר והפרילנס פחות נוגעים כמו  – שיווק, מכירות, שירות ושימור לקוחות וגביית כספים.

אפשרות הכנסה רביעית – עסק המעסיק צוות.

זוהי הרמה הגבוהה ביותר של התפתחות עסקית מאחר וכאן- אנחנו למעשה יוצאים מהמשוואה של : זמן עבודה שלי = כסף. ונכנסים למשוואה של : זמן עבודה של מישהו אחר = כסף עבורי. כדי להצדיק הקמת עסק שנשען ברובו או בחלקו על צוות עובדים עלינו להגיע לכמות מינימום של לקוחות שתצדיק זאת. ולכן עלינו להכיר ולשלוט בכלי גיוס הלקוחות שפורטו בסעיף הקודם, אך בנוסף לכך – עלינו לדעת גם לנהל את הזמן שלנו ואת צוות העובדים שלנו כדי להגיע לתוצאות עסקיות רצויות. מבחינת פוטנציאל הכנסה ובעלות על הזמן שלנו, זוהי האופציה הטובה יותר. אך עם זאת חשוב להבין שיש דרך, ידע וכלים שאנחנו צרכים כדי להצליח.

כאן חשוב להגיד :

אין דרך אחת נכונה ודרך אחרת שלא. כל אחד ואחת מאיתנו צרכים לחשוב מה נכון עבורינו בנקודת הזמן הנוכחית. בנוסף, ניתן בהחלט לשלב עבודה כשכיר או כפרילנס במקביל להקמת עסק עצמאי של אדם אחד.

אפשרויות אימון רלוונטיות ל 2021:

אימוני אישיים.

אימונים קבוצתיים בחוץ.

אימונים קבוצתיים בשכירות משנה של סטודיואים.

שיעורים לייב סטרימינג בזום / וימאו.

הקלטת שיעורים בסגנון VOD.

ליווי מרחוק אונליין בתהליכי אימון ותזונה.

יצירת תהליך קבוצתי / קורס דיגיטלי.

כפי שניתן לראות חלק מהאפשרויות הרלוונטיות לא ראו אור לפני 2021 ותקופת הקורונה רק עודדה וקידמה אותן להיות רלוונטיות מתמיד. 

לא בטוחים מה הכיוון הנכון בשבילכם? רוצים להתייעץ?

ניתן להשאיר פרטים בתיבת צור הקשר שבתחתית הדף ונדבר בכיף 🙂

קטגוריות
Uncategorized

טמפרטורת תקשורת עם מתאמנים פוטנציאליים

רוב המאמנים בעלי העסקים מנסים להכנס מתחת לחופה ולהתחתן עם מתאמנים פוטנציאליים – עוד לפני שבכלל יצאו איתם לדייט.

זה קורה כאשר אנחנו כבעלי עסקים בתחום מנסים להציע את השירות שלנו לאנשים זרים שבכלל לא מכירים אותנו (עדיין).

כדי להבין את העניין טוב יותר אנחנו חייבים להבין ולהפנים את המושג "טמפרטורת תקשורת".

בגדול אפשר לחלק את התקשורת שלנו עם המתאמן הפוטנציאלי למספר רמות:

הרמה הראשונה : הוא הבחין בנו לראשונה בעקבות פעולה שיווקית. זה יכול להיות פוסט בפייסבוק, אינסטגרם, קידום ממומן או כל פעולה שעשינו שמגבירה את המודעות שלנו כלפיו. אם התוכן עניין אותו יש סיכוי שהוא יעקוב אחרינו ואחרי הפעילות שלנו ולעיתים אף יפנה אלינו.

הרמה השניה : תקשורת כתובה. לרוב המתאמן הפוטנציאלי שלנו יפנה בצורה כתובה במטרה לקבל עוד פרטים על השירות. כאן חשוב להבין שהאינטרס שלנו הוא לשוחח איתו בתקשורת שאינה כתובה. תקשורת כתובה בווטסאפ, מסנג'ר או במייל – אינה חמה מספיק על מנת להבשיל את המתעניין שלנו לרמה של לקוח משלם. ולכן נרצה לעלות ברמת התקשורת ולשוחח איתו טלפונית.

הרמה השלישית : שיחת הטלפון. כאשר המתעניין הפוטנציאלי שלנו משוחח איתנו טלפונית, טמפרטורת המכירה שלו עולה כי הוא מקדיש לנו זמן, התקשורת היא דו כיוונית – ואנחנו באמת יכולים לעזור לו אחרי שנבין מה בדיוק הוא רוצה וצריך. 

הרמה הרביעית : הפגישה / אימון הכרות. כאן אנחנו כבר קובעים להפגש פיזית (או וירטואלית) עם הלקוח הפוטנציאלי שלנו. זה יכול להיות אימון הכרות, פגישת ייעוץ או סיור במתקן האימונים שלנו. באופן טבעי טמפרטורת התקשורת והמכירה של אותו מתאמן פוטנציאלי עולה מאחר והוא בחר להגיע פיזית ולהקדיש זמן לנושא. אחוזי ההצטרפות לאחר פגישה עולים משמעותית וצרכים להיות 50% ומעלה. 

כשאנחנו מנסים להציע את השירות שלנו למתאמן פוטנציאלי שלא ההגיע לרמת טמפרטורה נכונה – אנחנו נתפסים בעיניו כ"דוחפים", "פושרים" ויש סיכוי טוב שהוא ירתע ויקח צעד אחורה.

לעומת זאת כאשר המתאמן הפוטנציאלי שלנו עובר איתנו את השלבים, חולק איתנו פרטים ומידע חשוב, משתף אותנו בנסיון העבר שלו, בדילמות שלו ובחששות שלו – אנחנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב לקדם אותו ולעזור לו להתחיל.

קטגוריות
הדרכות וידאו

הדרכת וידאו: ניהול זמן לבעלי עסקים בתחומי הכושר והספורט

דילוג לתוכן